HomeRestitutie- en Retourbeleid

Restitutie- en Retourbeleid

Ons restitutie- en retourbeleid heeft een geldigheidsduur van 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we geen volledige restitutie of ruil aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retour moet uw artikel ongebruikt zijn en zich in dezelfde staat bevinden als waarin u het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Verschillende soorten goederen komen niet in aanmerking voor retournering. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of sanitaire goederen zijn, gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen.

Aanvullende niet-retourneerbare items:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Sommige gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen

Om uw retour te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.

Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.

Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden verleend:

  • Boek met overduidelijke gebruikssporen
  • CD, DVD, VHS-band, software, videogame, cassettebandje of vinylplaat dat is geopend.
  • Elk item dat niet in zijn oorspronkelijke staat is, beschadigd is of ontbrekende onderdelen heeft om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
  • Elk item dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Restituties

Nadat uw retour is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw restitutie.

Als u wordt goedgekeurd, wordt uw restitutie verwerkt en wordt automatisch een tegoed toegepast op uw creditcard of oorspronkelijke betaalmethode, binnen een bepaald aantal dagen.

Te late of ontbrekende restituties

Als u nog geen restitutie heeft ontvangen, controleer dan eerst opnieuw uw bankrekening.

Neem vervolgens contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat uw restitutie officieel wordt gepost.

Neem daarna contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een restitutie wordt gepost.

Als u dit allemaal heeft gedaan en u heeft nog steeds uw restitutie niet ontvangen, neem dan contact met ons op via {e-mailadres}.

Aanbiedingen

Alleen artikelen met reguliere prijzen kunnen worden gerestitueerd. Aanbiedingen kunnen niet worden gerestitueerd.

Ruilen

We vervangen alleen items als ze defect of beschadigd zijn. Als u het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail naar {e-mailadres} en stuur uw artikel naar: {fysiek adres}.

Cadeaus

Als het artikel als cadeau is gemarkeerd bij aankoop en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een cadeaubon ter waarde van uw retour. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt er een cadeaubon naar u gemaild.

Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd bij aankoop, of de gever van het cadeau had de bestelling naar zichzelf laten verzenden om het later aan u te geven, dan sturen we een restitutie naar de gever van het cadeau en wordt hij op de hoogte gebracht van uw retour.

Verzending van retourzendingen

Om uw product te retourneren, moet u uw product verzenden naar: {fysiek adres}.

U bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van uw eigen geretourneerde artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een restitutie ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw restitutie.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het kost voordat uw geruilde product u bereikt, variëren.

Als u duurdere items retourneert, kunt u overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of verzendverzekering aan te schaffen. We garanderen niet dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.